Dag 4 : En bild på någon du saknar

Tyvärr har jag ingen bild på Sven men han är den jag saknar mest! Han försvann alldeles föör fort! :'( ❤ Vila I Frid, Sven!!


Påskhelgen! :D

De ända negativa med påsken är maten! Påskmat julmat midsommarmat! Allt är lika dant ju! :( äta köttbullar me ägg o potatis tre gånger om året! Därför gjorde vi vår egen påsklunch igår! Hemmalagad räkmacka till förrätt och sen till 'mat' gjorde vi en kall laxpaj, dock hade vi även hemmaladagde köttbullar och korvar, och några ägg, men de var jätte gott. Sen hade vi ananaspaj och en choklad kaka till efterätt! Mums! De är nog den andra dåliga saken med påsk/jul/midsommar, att man äter som in i! :O Jag mådde till och med så illa i morse att jag inte pallade äta frukost! ;) Men vi hade jätte mysigt! Både igår och idag!
Mina planer för resten av helgen är att kanske städa imon & plugga imon och på måndag, sen börjar helvetet igen...  
BUT! Dock har vi bara skola i två veckor sen är de gamleby! :D OMG och justins konsert! :D ♥ Gud vad jag längtar!
Här kommer ett par bilder ur min helg! ;)
 
 

Dag 3 : En bild på din bästa vän!

Nelly! ❤👑


Dag 2 : en bild på någon i din familj

Min kusin - Syrra Agnes - och Jag! :D i Egypten 07

Dag 1 : en bild på dig själv + 10 fakta

 
1. Jag är ett öronbarn och har fått bli opererad en gång.
 
2. Jag älskar rostad lök!
 
3. Justins konsert i Danmark kommer vara min första riktiga konsert. Jag har bara vart på gratis konserter ;)
 
4. Jag HATAR tår!
 
5. Jag älskar att möblera om i mitt rum! 
 
6. Mitt favorit ämne är engelska eller SO
 
7. Mina mellan namn är Märta och Louise
 
8. Rangordnigen av mina favorit hamburgare ställen är 1 MC 2 Burger King och 3 Max
 
9. Om man inte redan märkt det! Så älskar jag att måla och greja med mina naglar! Dock är de korta nu ;)
 
10. Sist men inte minst! ;) Jag äter bara grönsaker hemma! Aldrig hos släktingar kompisar och verkligen inte i skolan!

20 Days of my life!

dag 1 : en bild på dig själv + 10 fakta

dag 2 : en bild på någon i din familj

dag 3 : en bild på din bästa vän

dag 4 : en bild på någon du saknar

dag 5 : en bild på dig själv som är mer en 3 år gammal

dag 6 : en bild på en riktig snygging

dag 7 : en bild på någon du drömmer om

dag 8 : en gammal bild på dig

dag 9 : en bild på dina kompisar som betyder mest

dag 10 : en bild på någon du aldrig glömmer

dag 11 : en bild på den du senast hade förhållande med

dag 12 : en bild på dina naglar

dag 13 : en bild på dagens kläder

dag 14 : en bild på ditt nyaste plagg

dag 15 : en bild på någon du inte klarar dig utan

dag 16 : en bild på någon som betyder mycket för dig

dag 17 : en bild på någon du kännt länge

dag 18 : en bild på någon du vill ha just nu

dag 19 : en bild från skolan

dag 20 : en bild som betyder mycket för dig


A walk down memory lane!


Just nu sitter jag och kolar på anastasia! Vilken nostalgi! :D Jag ÄLSKADE den filmen när jag var liten!
Jag kommer nog spendera min dag framför swefilmer och kolla på en massa sånna filmer! ♥
Men kanske ochså städa och åka o gymma!
Älska att de är påsklov!

Är med i en tävling! :D

Jag är med och tävlar om ett iPhone skal och nagelack på Wilma 's  blogg! :D Checka in den oc va med i tävlingen! :D
Länk till tävlingen ;)

we heart it

388447_359485117490195_1930549470_n_large1aed990fa5rodlmyq_105268_84ef1205f8_large35015_573776505980814_1004552763_n_largeTumblr_mjepu4pzeo1rms2jyo1_400_largeTumblr_mk0tuf8g951s0clmzo1_500_largeTumblr_mjh70s6pvi1s711mio1_500_large524904_573775602647571_1134346823_n_large

HAPPY! :D

Hela denna dagen har bara vart ett fiasko! NO NP på morronen, som i o för sig gick ganska bra ;) Sen hade jag lunch och Tyska NP på eftermiddan, som gick ganska dåligt! :/ jag slutade vid halv tre och vid halv fyra tog jag ett andra hål i mitt öra, på guld o ur! :D De gjorde faktiskt ont, vilket jag inte trodde de skulle göra :P haha
Halv fem var jag i Veberöd för då skulle jag gymma med My! Nu är jag hemma, ska ta de lungt och kolla på OTH sen är de Grey's vid nio! :D
Fast nu när jag tänker efter så var de en gansk bra dag! :P haha
Happieness! :D ♥

Tur i oturen!

Jag är jätte glad för tillfället för att de är snöstorm men jag är jätte sur för tillfället för att de är snöstorm!
De är ingen skola för mig men jag vill verkligen inte ha snö längre! >:(
De var ju liksom vårväder för några dagar sen...
Well well! Just nu kollar jag på OTH och snart så ska jag plugga lite!

50 Frågor!

1. Vad heter du? Johanna Olsson
2. Hur gammal är du? 16
3. Vart bor du? Skåne
4. Hårfärg? Brunett
5. Ögonfärg? Grön/gul
6. Hur lång är du? 1,75 typ
7. Kär? Ja
8. Singel eller upptagen? Fat, singel and ready for a pringle
9. Hur många har du kysst? ingen
10. När och vem kysste du senast? aldrig och ingen... ;)
11. Har du hånglat med någon av samma kön? Nej
13. Hur långt är ditt längsta förhållande? har inte haft ett förhållande
14. Dumpat någon? Nej
15. Blivit dumpad? Nej
16. Vad för killar föredrar du mest? Snälla, snygga och bra som pojkvän!
17. Vad har du för mobil? Iphone 4s
18. Om du vann en miljon, vad skulle du göra? shoppa, resa, och spara!
19. Favoritland? Island!
20. Favoritfärg? Lila & grön!
21. Film? NSN, Twilight och disney filmer!!!
22. Bok? Fantasifararen!! Omg
23. Killar eller tjejer? Killar
24. Vad gillar du mest med dig själv? att jag tänker på andra före mig själv. idk...
25. Vad gillar du minst med dig själv? mycket...
26. Nämn en person du aldrig skulle klara dig utan - NELLY!!
27. En person du älskar - Mina närmsta vänner!!
28. En person du hatar - Hatar ingen
29. Ut och festa eller myskväll? Myskväll!
30. Saknar du någon just nu? Ja
31. Vad är det bästa som hänt dig? Min familj
32. Beroende av något? Musik, godis och Bieber!!
33. Ditt livs största misstag? idk? 
34. Om du fick välja en enda person att umgås med resten av ditt liv, vem skulle det vara? Justin!
35. Har du några tatueringar? Nej, men jag vill ha!
36. Piercingar? -naveln
37. Vem är mest lik dig? ingen aning!
38. Har du någon förebild? Justin Drew Bieber och min familj!
39. Vad ska du göra idag? Plugga!
40. Vad är det värsta du vet? Folk som ljuger och spindlar!!
41. Vad är det bästa du vet? snälla folks!
42. Vad åt du senast? Frukost!
43. Vad vill du ha just nu? Nutella! Eller Ben o jetty!
44. Vad köpte du senast? massa ullared saker!
45. Vem är din favorit kändis? Justin!
47. Tränar du? Ja
48. När går du och lägger dig? Olika :)
49. Vad är klockan nu? 10:42
50. Är du nöjd med ditt liv? It depends on the day!

Löördaag! :)

Idag har jag bara slappat! Heela dagen! Vilket jag förtjänat! Kollat på OTH och målat naglarna... Igen... Haha!
Jag fruktar verkligen nästa vecka! Minst tre nationella prov!! :( och så behöver jag prata med Helena men kommer inte ha tid, och sen är de ju lov :O både bra och dåligt!
OMG!!! Jag fick nyss reda på att hela familjen ska till Göteborg i november och se nickleback!! :O Guud! :D :'D <3
 

Torsdag, One Tree Hill och Ombre Naglar

Älska att det är Fredag imon! :D Bara Svenska och Engelska, och ph... Sen är de äntligen helg!
Torsdagar är bäde värst och bäst! Vi har lektion efter lektion och typ en kvarts lunch, men de bästa är att de är fredag dagen efter! :D Att kolla på OTH är heller inte fel! :D jag har även målat mina naglar! :D OMBRE! :D
(google bild)

Ullared! :D

 
En tunn tubsjal med kors på! :D - 50 kr
TRE KUBIS nagelack Nail Strengthener, base coat och Nr 64 - 10 kr st
En mobil väska 99 kr - En ny skolväska 159 - Hörlurar med pärlor på 99 - En blå vårjacka 299
3/4 joggingbyxor ? - tre st 2pack med trosor 40 kr st - 2 ''paket'' med hårnålar 6 kr st - pincett 11
och sist men inte minst tre st gott och blandat, men jag har redan öppnat en ;)
Agnes sa nån gång i veckan att hon ville dit. o mamma sa ja, dock trodde jag inte på henne, men vi åkte! ;)
Jag fick lite hjäl av mamma att betala, jackan och väskan till exempel!
Och jag är hur nöjd som helst med alla mina inköp! :) hihi

Ändrade planer...

Jag skulle gått till skolan idag men min kropp bestämde sig för att må skit idag också... Hosta och en jäkla snuva... Och den där jäkla huvudvärken... Men jag har försökt kurera mig, vilar, och dricker en massa och nässpray! Tack gode gud för den! haha

Trying to get well...

Soppa, pigelin, vatten, näsdukar och halstabletter är allt jag behöver nu för att bota denna jäkla influensan... 
En rolig film är också bra!
Jag vill verkligen inte vara sjuk längre, haft feber som går upp pch ner sen i lördags och en hosta som dödar min hals plus en jäkla huvudvärk! :(
SickDayEssentials

Hej feber...

Fin lördag! 39 graders feber...


Dagens planer!

Att försöka bli frisk och kanske hänga med Amanda till Lund o shoppa lite


Justin Drew Bieber 19 år :O

Hur sjukt de än låter så är det sant! Den lilla 16 åringen som sjöng på trappan av Avon theather. Vart har han tagit vägen? De är sjukt! Visst han kommer inte se min blogg men i alla fall! Grattis världens bästa Justin, min förebild, hjälte och min största idol! I love youuu!!! 19 år??!? ❤