LYCKLIG!!

Fick inloggnings uppgifterna till Mypage, om Språkresan idag!
Där stog de om olika dokument man ska fylla i, min bokning, vad mina ledare heter, och vem jag bor hos.
Jag och Julia bor tilsammans i en familj utan barn, plus att deras efternamn var jätte sött! haha :)
v20 skulle flygtiderna vara klara, Julia har fått sina, men hon åker ju från arlanda, jag åker från Kastrup!
 
Om 51 dagar sitter jag på ett plan mot de största äventyret i mitt liv! Så himla galet! 
 
Är de någon av mina bloggläsare som ska åka från Köpenhamn, till Brighton.
Skulle vara väldigt coolt! ;) haha

Dagens Inspo

Large6877637997_373fa0f0c7_z_large
8ve7jlb_largeLarge

De har varit en lat helg!

Gjorde inget igår, inget idag, och kommer nog bara plugga imon! De kan vara skönt, men i mitt fall är de bara jobbigt, för då har jag mer tid att gräva ner mig i tankar.
Jag har mått lite sådär, från och till, men jag har inte gråtit! :D
Nästa vecka kommer va ganska chill med NP, ledigt och info möte med STS! :D
De kommer bara närmre och närmre! :D HAPPY FACE!! :D
En bild Nelly tog, när hon var i Bournemouth 2011 :D Creds till henne! :D ♥

Jag skulle egentlige pluggat idag...

Men de sket sig! ;) haha, sitället har jag städat mitt rum, så pluggandet får bli på söndag! Imon vet jag inte vad vi göt, kanske åker och shoppar! :D Behöver ett par små grejer till England! De är sjukt! Bara runt 50 dagar kvar! ♥
Large
Large

När nått bra händer...

Som idag när jag fick reda på att jag kommer få B i slutbetyg i hemkunskap, så vill min hjärna göra mig skit ledsen, deppad och sur! VARFÖR!! PALLAR INTE!!
Tumblr_ml60wzqmxo1so1eyyo1_500_large
Believe me, I'm trying!

HYPED!! :D

Detta kom med posten idag! Jag vill att de ska bli Juni nu!! 
Förutom medlemskortet och lapparna som ska på väskan så fick man en faktura och ett papper med allmän info!  Vi fick mejl igår och jag blev helt HYPED! De är så spännande!! 
Jag vill ju åka nu!! Haha, fast iförsig så är de bara sorligt att de är så nära! För tre veckor, de går jäkligt fort!!!
I slutet av veckan skulle vi få inloggnings uppgifter till MyPage (en sida där all info om sin språkresa finns) 
Kommer sitta inloggad hela dagen, då vi får de! Förvåna er inte! ;)
Exakt idag, så är det bara 2 Månader kvar! :D :D 
 

Onsdagen den 24 April 2013

Och hela denna dagen har vi haft nationella i Engelska! Jag var så här taggad imorse! ↓
Inbäddad bildlänk
Jag har verkligen inte varit på humör på hela veckan. Är små sur från och till och är lite småsjuk! >:(
Men som tur är så är jag ledig på fredag!
Imon har vi beeptest på idrotten och muntliga NP i engelska ofc :)
När man köper nya saker så måste man pröva de direkt! Så jag målade mina naglar och detta blev resultatet!
Vår fint o allt! :D haha
 
Ha de bra på er!! ;) :D

Mini Shopping

En mintgrönt nagellack på rea - H&M 10:-
Ett nagelkit med en buffer, fil, skrubb sak och en cuticle pusher - H&M 20:-
Frida - Pressbyrån 35:-

Smått onödigt men jag ville ha de! Punkt slut ;) haha


no matter how messed up you think you are, there will always be someone that loves you and still thinks you're amazing

♥ • B E L I V E • ♥

The Best Night Of My Life!

En liten video jag filmade när Justin var på väg ut på scenen.
 
Vanliga ord kan inte beskriva min lycka som jag upplevde igår!
Jag kan inte ens komma på något att skriva! MÅLLÖS!!!!
 
Jag kan iallafall försöka skriva om hur det var. 
På morgonen vaknade jag runt 11 och var helt hyper. Lyssnade på nya och gamla låtar från det att jag gick upp tills att vi åkte. Tiden flög bara iväg egentligen, Men men. Vid halv fem kom Clase Marina och Louise, så då satte vi oss i bilen och började köra mot köpenhamn. När vi kom till Parken (arenan) så var där jätte mycket folk så vi var jätte rädda att vi inte skulle hinna hitta våra plasten och fick strunta i att köpa merchandise. Men vi hittade våra platser och då var klockan runt 7. Vi väntade i en halvtimme, och väntade och väntade och väntade, till slut alltså två timmar senare klockan halv tio kom han ut och som ni ser på video klippet så var vi jäkligt glada!!! Konserten flöt på. De var så kul att sjunga med i alla låtarna!
Och tillslut när han tog av tröjan! ♥_♥ Herre min gud!
När han kom ut, och när han sjöng Believe och Be Alright så bölade jag! 
De är de två låtarna som betuder allra mest för mig!
Jag såg min största idol Live igår! Fast jag lever fortfarande i förnekelse! Jag kan inte fatta de!!! :O 
 
Här kommer ett par bilder. Dock var det så jobbigt ljus under konserten att de inte blev så många bra bilder.
Så här bra såg man från våra platser. Sektion A8 Rad 5 plats 185/186
Jag är 100% säker på att de där var Alfredo vi såg! Vi skrek och han vände sig om och vinkade! :D
30 SEKUNDER KVAR!!! :DDD
Jag har varit i himlen och kommit tillbaka!  ♥_
Inte den bästa bilden men.. ;)
Jag köpte 1 armband och 1 tour T-Shirt med alla datumen på ryggen! :D
BTW Dom rånar en! Detta kostade 300 spänn! Men de var de värt! ;) hihi
 
mbngkjdfngbgdsgdklafmnadfknbägkd är mina känslor just nu! Över allt och ingenstans!! 
JAg har äntligen fått se, höra, vara i samma rum med den personen som betyder så sjukt mke för mig! 
Som jag sagt till mina kompisar! Jag kan dö lycklig! ♥_

¨The day has arrived! :D

IDAG SKA JAG SE JUSTIN 'MUDA FUCKING' BIEBER LIVE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
IDAG KOMMER DEN DAGEN JAG VÄNTAT PÅ SÅ LÄNGE!!!!!! :D
 
FAST DE KÄNNS ÄNDÅ INTE SOM OM ATT DE SKA VARA SANT! :O
 
HELA JAG ÄR HYPER, HJÄRTAT SLÅR SKITFORT MEN ÄNDÅ SÅ KÄNNS DE INTE SOM ATT SE ÄR SANT!
 
JAG VET INTE VAD JAG SKA HA PÅ MIG
 
JAG ÄR BARA ÅHGDKLHIDJOPAJSÄHRGJÄGNHH
FÖR TILLFÄLLET... HAHA
 
JJUUUUUUSSSSSSTTTTTTIIIIINNNNNNNNN BBBBBIIIIIEEEEEBBBEEEERRRRRRRR
 
 

Home Sweet Home! :D

Äntligen hemma igen från den sista gången ever i Gamleby! :) De är både skönt men tråkigt också! :D
Jag har inte heller sovit på över ett dygn! Jag var vaken hela natten idag! Sprang runder i 'lägenheterna' och gjorde lärarna skit förbannade, sprang ute klockan 3 på natten och blev jagade av en av 8ornas lärare för att vi sprang in i deras byggnad och skrek! xD Men hallå de vart ju liksom vår sista gång i Gamleby! Nått kul måste man göra! Haha!
 
Jag Sara och Nelly har gått och räknat ner alla dagarna tills Justins Konsert! 
Den är imon!
I M O R G O N!!!!!
Tumblr_m8lsmdgbzc1ryi2flo1_500_large
Asså fatta! Den är imorgon! De vart ju nyss 298 dagar kvar ju!
Imon kommer jag att se den kbgfködlbngbdksjfbgdf världens bästa person EVER"!!!!!! 
Andas samma luft! Få se honom! Få höra honom sjunga live! Får uppleva en av hans konserter!
JAG DÖR ASSÅ!!!! ♥
Tumblr_mlfd6uzs5z1s411muo1_500_large
Tumblr_mflfkvrlew1rr0y2oo1_500_large
My mind = fksjgkfwrvgfurhwiegwribglqwjioöhwgöaeirjähöbeawrnöfjk!
 

L I S T A

Namn: Johanna Olsson

Ålder: 16 

Längd: 172 cm 

Sko-storlek: 41 

Född: I Skåne

Bor: I Skåne 

Gör just nu: Är i Gamleby! ;)
 

 

Allmänna frågor:  

Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: Omtänksam, mogen och rolig

Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: Ofta deppig, dålig koncentrationsförmåga, ohändig!  

Vad är du rädd för: Döden, ensamhet och SPINDLAR!

Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Gillar inte att se komplimanger hos mig själv!  

När grät du senast: typ för någon dag sen

När skrattade du senast: Kommer inte ihåg! :P

Vem åkte du bil med sist: Mamma och syrran som körde

Vem åt du mat med sist: Hela familjen

Vem sov du hos sist: Amanda

Vem sov hos dig sist: Nelly Tror jag ;)

Vad var du rädd för när du var liten: Döden 

Vad ville du, som liten bli när du blev stor: Doktor! xD

Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: En massa gånger! ;) 

Värsta smärtan du råkat ut för: När jag skar mig i foten 

Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: stunder med familj, vänner & resor! 

Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: Många saker. 

Har du någonsin sportat: Fotboll och friidrott. Nu förtiden gymmar jag bara  

Någon du ser upp till: Mamma Pappa Justin  

Vad finns alltid i din handväska: Iphone, plånbok o en massa annat skit ;)

Har du varit utomlands någon gång: Ja, 6 gånger och för första gången ensam i sommar!

Vilken plats var finast: Thailand

Största stad/städer du varit i: Vet ifan haha 


 
 

Lite mer personliga frågor: 

Har du någonsin tagit eller provat droger: Nej 

Rökt: Nej 

Snusat: Nej

Druckit: Nej 

Har du piercing eller tatuering: Ett i ena och två i andra örat, i naveln 

Hur ska en kille vara/se ut för att du ska falla pladask: Kan inte säga exakt men fina ögon & bra klädstil, charmig, omtänksam, rolig! 

Finaste komplimang du fått: Att jag såg fin ut i mina glasögon (precis när jag fått dem)

Har du sårat en kille riktigt ordentligt någon gång: Hoppas jag inte 

Har du blivit sårad av en kille riktigt ordentligt någon gång: Nix!
 

  

Antingen-eller-frågor: 

Storstad eller landet: Båda två, de är liksom mysigt på båda ställena 

Hamburgare eller pizza: De beror på är de inte kyckling burgare, så blir de pizza! 

Kött eller fisk: FISK 

Hund eller katt: De kan bero på, men Hund  

McDonalds eller MAX: Donken!

Vin eller Öl: Har aldrig smakat så jag vet inte skillnaden ;)

Charter- eller skidsemester: Chartersemester! 

Sverige eller Utlandet: Beror på vilket utland men jag trivs annars i Sverige 

Sport eller nyheter: Nyheter 

Hockey eller fotboll: Fotboll!

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: Mörkhåriga 

Sommar eller vinter: Gillar båda men sommaren är bättre! 

Vår eller höst: Vår 

Flyg eller tåg: Flyg 

Bil eller buss: Buss, för då har man fler att snacka med, man kan se på film, med mera


Little miss happyface! :D

Jag kom in på mitt förstahandsval till gymnasiet!!!!! ❤❤❤❤❤❤❤

Är såååååååååå glaaaaaad!!!! :))))


Gamleby!

Sista gången ever för mig! Kommer slippa att åka buss i fem timmar, slippa alla förbredelser och slippa känslan att man glömt nått när man packar! SUPER! ;) Vi kommer bara ha Slöjd, Hemkunskap, och idrott! :D Skit bra ju! ;)
Imorn ska jag bara slänga ner ett par småsaker i resväskan och så sen åker bussen vid 7
Kommer säkert mobilblogga så Stay Tuned! ;) 
 
Tha famous troll Outside off ICA i byn! ;) haha

Mitt liv är över! :O

Såg precis klart sista avsnittet i sista säsongen av One Tree Hill!  :'(
Såå sorligt och jätte tråkigt! :( Grey's Anatomy får väll fylla ensamheten sitället! ;)
Sen har jag The Vamo´pire Diaries kvar också så de var inte så tragiskt som jag tyckte ändå ;) 
Men One Tree Hill var sååååååååå Braa JUE! >:( Att sånna bra saker måste ta slut :(
Tumblr_mivzyyzrxz1rw26yvo1_500_large

the darkest nights produce the brightest stars.

Tumblr_mj3jjqswlu1ri1d7bo1_500_largeTumblr_inline_mkp2ganw5v1qz4rgp_large51eb56936d29b261070064896b381623_largeImg_6233_5134c711ddf2b346173624bb_largeTumblr_mksnwix2nf1qfr1vko1_500_large
Tumblr_mkoyjuaz4t1rbefomo1_500_large
Tumblr_m55pxgkfro1qj2vlyo1_500_largeTumblr_mjq7dlhctv1rzbn9qo1_500_large580455_432804876808447_1708988268_n_large
 

F R E D A G :D

Och jag har varit hemma o slappat hela dagen! :D
Tvättat kläder så man kan ha nått på sig i Gamleby ;)
Och nu kollar jag på OTH! :D Jag är snart klar med hela serien! :O 
En till sak! Jag insåg nyss att jag ska se Justin live för första gången ever om en vecka! :O ♥_
Tumblr_m6an3ko40v1r0r177o1_500_large
HELT JÄKLA SJUKT! :D Kommer ihåg när det var 298 dagar kvar förra året! Halleluja!
Dock är de sorgligt! De kommer vara över så fort! :( Men bara tanken nu att jag ska se honom snart fick mitt hjärta att slå fortare! :D
vbghfkdjbgjebgeöhbvfbgel 
♥_

Mammas födelsedag idag! :D

Idag var en helt vanlig skoldag! Satt och gjorde inte ett skit, men de finns inte så mycket att göra så...
Klockan 6 åkte hela familjen och mormor och morfar till Byakrogen och åt! Jag tog en panerad spätta! Jätte gott!
Vi åt hallonpaj, hemma sen, med hemmalagad vaniljsås! :D MUMS! ;)
 
Imon ska vi på Opera! 
Från 7 till halv elva...
PALLA OPERA I TRE TIMMAR?! :O
De bra är att vi är lediga på Fredan sen!! :D
 
Nu ska jag kolla OTH sen ska jag sova! :D

nvebgogsöhrtepgr

De är vad som pågår i mitt huvud för tillfället! Vi har tills på onsdag att göra klart Slöjd förbredelserna till Gamleby!
Jag ska gör en ganska avancerad låda med utdragbar låda under den också och vi har bara typ max tio timmar på oss... För att dessutom få ett bra betyg, vilket jag vill så måste allt jag gör vara perfekt! Start, slut reflektionerna, skisserna med exakta mått och hela de köret... PRESS! :(
Men efter Gamleby så hoppas jag att allt flyter på bra! Har bara runt 31 riktiga skoldagar kvar, vilket är hur skönt som helst! Tro mig, om ni redan går i nian så kanske ni vet vad jag snackar om, men för er åttor!
Gör så bra ni kan innan nian! Vårterminen kommer bli ett helvete! ;)
 
Nu ska jag bara kolla på TV och kanske mysa i soffan med filt och te! :D Ha de bra! De ska jag försöka ha iallafall! 
 

Dag 11 : En bild på den senaste jag hade ett förhållande med

INGEN! ;) Har vart singel hela mitt liv! 

Dag 10 : En bild på någon du aldrig glömmer

Min familj!

Dag 9 : En bild på dina kompisar som betyder mest

Moa och Nelly

Vilken vecka!

Visst jag alla var ju lediga på måndagen vilket var skönt, men resten har bara varit jobbigt! Vaknade på tisdagnatten med en panikattack! Hjärtat slog skitfort, jag skakade, rädd o grät som en bebis! :( I onsdags mådde jag skit, från i tisdags innan och idag har väll vart så där! Fick dock reda på att jag fick A på en engelska novell jag skrev! :)
Jag LÄNGTAR tills jag börjar gymnasiet! O börja om på noll igen, me skolan kompisar o allt! De kommer bli såå skönt!!

Nu ska jag försöka sova! :)


Dag 5, 6, 7 och 8

Dag 5 : En bild på dig som är mer än tre år gammal.
I Thailand 2008
Dag 6 : En bild på en riktig snygging!
Justin-bieber-tv-cover-9_large
JUSTIN SÅ KLART!
Dag 7 : En bild på någon du drömmer om
Chad-3-chad-michael-murray-29541533-500-625_large
CHAAAD!! :D
Dag 8 (Idag) : En gammal bild på dig
På bakken, 2008-09 kanske ;)