Chocolate Chip Cookies

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har nyss bakat en hel hög med kakor!
De blev egentligen ganska failade.. Haha, men ändå goda på samma gång!
 
Du behöver 
225g smör/margarin
2 ½ dl brun farin socker
(om du luktar på farin har de en speciell lukt, och de smakar också så, jag tog bara 2 dl och till nästa gång skulle jag tagit lite mindre kanske 1 ¾ dl istället)
¾ dl vanligt socker (jag tog 2 dl för att kompletera farinen)
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
4 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
½ tsk salt
3 dl choklad knappar (chocolate chips) de kan vara mörka, ljusa eller vita, jag blandade!
 
1. Sätt på ugnen på 225 grader och lägg bakplåtspapper på 4 plåtar
2. Blanda ihop smöret, farinsocker, socker och vaniljsocker till en kladdig oklumpig smet
3 Tillsätt sedan äggen, 1 i taget och blanda mellan varje
4. I en annan bunke blandar man mjölet, bikarbonaten och saltet och sen till sätter man lite i taget i äggblnadningen, blandar mellan varje ''tillsättning'' eller hur man ska förklara det!
5 Tillsätt sedan chokladen och blanda med en slickepott (googla om du inte försår)
6 Lägg sedan ut smeten i rellativt små klickar, med stora mellan rum, för de kommer smälta ut och bli stora
7. Sätt sedan in dem i ugnen och baka i 5-8 minuter. Jag började med 8 min och då blev de ganska brända. så en 5-6 minuter är lagom, eller tills du själv blir nöjd
 
Ha de så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback